Jak má vypadat kvalitní inzerát na prodej nemovitosti…?

realitní zpravodaj

Tisková zpráva
24. 9. 2024

Možná si taky řeknete, že prodat nemovitost je přece snadné. Vždyť stačí udělat hezké fotografie, napsat poutavý text, zveřejnit inzerát na realitním serveru a pak už se jen usmívat na zájemce, kterého už nějak ukecám. Navíc již od dětství slýcháme, že „každé zboží má svého kupce“ a „dobré zboží se prodá samo“. Obzvláště, pokud jsem již takto prodal koloběžku po dětech, vrtačku po dědovi a sbírku dopisních známek. Navíc mám kamaráda právníka, ten už se o vše postará…

Tato úvaha nemusí být úplně zcestná, pakliže budete mít štěstí na solidního a férového kupce a pokud netrváte na tom, že se má váš majetek prodat, jak se říká, „za co nejvíc“. 

A to je trochu škoda, nemyslíte? Prodej nemovitosti není vrtačka, mnohdy jde o majetek děděný po generace, opečovávaný v potu tváře, mnohdy to nejcennější, co máte. V dnešní dynamické době se však rozhodujeme ve zlomcích vteřiny, všechny podstatné informace chceme mít na jednom místě, prostor ke kreativitě a představivosti od každého zájemce rovněž očekávat nelze. Navíc, stále jsme jen lidé, tudíž velkou měrou v našem rozhodování hrají pocity a dojmy, nejenom cena za metr čtvereční.  

Pojďme se tedy podívat na několik nápadů a zásad, prostřednictvím kterých zvýšíme atraktivitu inzerátu. Protože čím zajímavější inzerát vytvoříme, tím můžeme očekávat vyšší počet zájemců a logicky také vyšší prodejní cenu své nemovitosti.

1. Kvalitní vizuál

Možná to znáte sami, pakliže hledáte konkrétní nemovitost již delší dobu. Ve spleti nabídek pouze rolujete kolečkem myši a ve zlomcích vteřiny míjíte titulní fotografie. Pakliže vás oslní něco hezkého na první pohled, rozkliknete fotografii, druhou, třetí, teprve poté zjišťujete více informací z popisu a textace. 

Zkrátka první dojem je nesmírně důležitý. Proto se s tvorbou kvalitní foto prezentace raději obraťme na profesionálního fotografa. Rozumím tomu, že v dnešní době existuje řada mobilních přístrojů se skvělými parametry pro focení. Ovšem ani zatraceně drahá bezzrcadlovka s širokoúhlým světelným objektivem není zárukou skvělé fotografie. Zkrátka praxe dělá mistry. Výsledkem musí být jedinečný výstup, kompozičně vyvážený, vzdušný, světlý, ostrý, barevně vyladěný, s hezkými průhledy oknem do okolí. A to se bez kvalitní techniky, praxe ve volbě vhodného záběru, správného nastavení expozice a dostatku času při následné postprodukci, zkrátka docílit nedá.

Chápu, často jsme limitováni tím co, kde a kdy fotíme. Ale i zde si můžeme pomoct. Jak?

2. Něco navíc

Jde o první dojem, aby o nemovitost projevilo zájem větší množství potenciálních kupujících, takže je potřeba dát nemovitosti náležitou péči. Níže je několik tipů, jak s nemovitostí můžete pracovat. Více jsem se o těchto službách rozepsal v tomto článku
•    Fotostaging / Homestaging
•    Virtuální staging, vizualizace
•    Kvalitní půdorys
•    Virtuální prohlídka neboli 3D sken nemovitosti
•    Využití dronu 
•    Video prohlídka

3. Kvalitní a hodnotná textace

Upřímně, zrovna se neztotožňuji s názory mnohých prodejních pouček o tom, že je nutné spíše vzbudit zvědavost a přilákat na osobní prohlídku, na které je zájemce „utlučen argumenty“. Naopak si myslím, že férový přístup a transparentnost je tou správnou cestou. Proto není na škodu vypíchnout přednosti nemovitosti, ovšem netřeba nic záměrně skrývat či přehánět. Popis nemovitosti by měl také detailně definovat technický stav nemovitosti, v neposlední řadě také seznámit s lokalitou či občanskou vybaveností.

4. Cena nemovitosti

Zvolit tu správnou cenu je možná to nejtěžší. Můžeme si pomoci cenovými mapami a získat přehled o reálných prodejních cenách v dané lokalitě v minulosti, rovněž se asi každý podívá na aktuální nabídku podobných nemovitostí. O tom, jak zvýšit atraktivitu, jsme si již řekli. Vše má ale své meze. Přístup „zkusíme cenu vyšší, slevit můžeme kdykoliv“, ten se vám může velmi vymstít. Spíše lidi odradí a po nějaké době zakázka svoji atraktivitu ztrácí. Proto je dobré ihned po zveřejnění inzerce bedlivě sledovat zájem a zpětnou vazbu a případně cenu zavčas upravit. Co bych ale velmi nedoporučoval, je cenu skrývat. Statistiky realitních serverů dokazují fakt, že není-li cena, není zájem. A to v konkrétně v poměru 1:10, čili 10x je otevřen inzerát s cenou v poměru 1x inzerát bez ceny.

Bude to však stačit?

Autor: Jaroslav Šilhavík, eDO Reality

Tisková zpráva

Související články

Co vše má vliv na cenu nemovitosti?

Z pohledu prodávajícího je důležité mít veškeré informace o nemovitosti k dispozici a na základě toho určit kupní cenu, která bude konečná, neměnná a v souladu s obvyklou tržní cenou v blízkém okolí.…

realitní zpravodaj

31. 7. 2024

Kupujete stavební pozemek? A je opravdu stavební?

Je potřeba obvolat pár úřadů, seznámit se důkladně s územním plánem a zjistit další klíčové aspekty. V tomto článku se podrobněji podíváme na jednotlivé kroky a aspekty, které je třeba zjistit. Jaké…

realitní zpravodaj

30. 6. 2024

Co je to nabývací titul a na co si dát pozor

V rámci převodu nemovitostí v České republice existuje několik druhů nabývacích titulů, které mohou být využity k převodu vlastnictví nemovitosti z jednoho vlastníka na druhého. Jedná se o…

realitní zpravodaj

29. 4. 2024

Pronajímáte byt? A víte, jaké dokumenty při pronajímání potřebujete?

Pronájem domu či bytu v osobním vlastnictví - Nájemní smlouvu obsahující identifikace nájemce a pronajímatele, popis nemovitosti, včetně adresy a stavu bytu a detailní ustanovení týkající se nájemní…

realitní zpravodaj

12. 3. 2024

Nemovitosti v nabídce

ulice Krokova, Praha 2
23 500 Kč/měsíc
pronájem
pronájem
ulice Haškova, Karviná
1 699 000 Kč
prodej
prodej
ulice Wolkerova, Olomouc
11 500 Kč/měsíc
pronájem
pronájem
Copyright © 2006–2024 EuroNet Media s.r.o. | www.realitycechy.czZpracování osobních údajůNastavení souhlasu s cookies