Akce developerů už nejsou tak prvoplánové
29.6.2010 - Developeři dobře vědí, že najít v současnosti zákazníka není lehké. Snaží se proto na sebe upozornit neotřelými akcemi a slevami, které v Česku stále dobře fungují. Jen zákazníci jsou už více vybíraví, což se odráží i v nabízených službách a akcích.
Developerské společnosti ale nepřicházejí jen s akcemi, ale současně i s novými koncepcemi prodeje. Přinutila je k tomu nová situace na realitním trhu. „Pokles trhu zásadně zvýšil konkurenci na trhu a tím se výrazně posílila role klientů. Dnes je nutné zákazníkovi nabídnout celý komplex služeb spojený s vyhledáním, prodejem, koupí a financováním bytu. Perfektní musí být také služby poté, co si klient byt koupí.,“ uvádí Petra Kopecká, mluvčí společnosti Finep. Společnost tak klientům nabízí třeba bytového architekta nebo designéra, široké možnosti klientských změn, služby realitní kanceláře či kompletní zprostředkování hypotéky. „A to vše přímo v našich prodejních místech. Zavedli jsme také výrazné motivační prvky pro naše prodejce a zlepšili jsme jejich odborné a prodejní dovednosti,“ doplňuje Kopecká.
Finep však odmítá, že by lákal zájemce o bydlení plošným zlevňováním, ale využívá jen příležitostné a časově omezené slevové akce. „Obecně lze říci, že slevy jsou účinným nástrojem. Mnohem významnější je ale nabídnout klientovi kvalitní projekt v dobré lokalitě s nabídkou požadovaných standardů vybavení.,“ popisuje Kopecká.
Společnost Central Group slevy využívá také, ale ne pro doprodej bydlení, nýbrž jako podporu zcela nového. Takzvané „zaváděcí slevy“ platí vždy krátce po uvedení nemovitosti na trh. „Snažíme se podpořit uvedení nové lokality na trh. Tento přístup aplikujeme dlouhodobě a nejedná se tedy bezprostředně o marketingový nástroj „post-krizového“ období,“ říká za společnost Veronika Ježková. Central Group také garantuje pro všechny nabízené nemovitosti nejlepší ceny. V praxi to funguje tak, že pokud si zákazník, který má se společností uzavřenou smlouvu, najde levnější srovnatelný byt, dům nebo parcelu u jiného developera, Cental Group mu buď sníží cenu nebo vrátí všechny uhrazené peníze i s úrokovým navýšením 5 % ročně. „Tato garance se vztahuje i na vlastní firemní nabídku. Pokud by tedy v budoucnu společnost zlevnila, má klient právo na snížení ceny. Garanční prohlášení vystavujeme pro každého klienta automaticky zdarma při podpisu smlouvy,“ dodává Ježková.
Další z velkých developerů - Skanska - pokračuje i nadále s benefitem „Složte si svou slevu“, který se mu v loňském roce osvědčil. „V rámci bonusu mají klienti k dispozici balíček produktů, které bezprostředně souvisejí s bydlením (předplacení splátek hypotéky až po dobu jednoho roku, pojistné produkty, klientské změny, kuchyňskou linku nebo předplacení poplatků za správu bytu na půl roku). Bonusy nastavujeme pro jednotlivé projekty individuálně v návaznosti na aktuální tržní situaci. V tuto chvíli jsou v hodnotách od 50 do 400 tisíc korun a jsou odstupňovány i podle velikosti bytu,“ popisuje specialista marketingu Eva Keřková. Budoucí zájemce o komfortní bydlení může zlákat třeba i bezplatné montování solárních panelů na rodinné domky v projektu v Rezidenční čtvrti Botanica.
Další z velkých developerů Bemett a.s. se již deset let specializuje na výstavbu levných startovacích bytů. „To je v podstatě jeden z mála segmentů realitního trhu, kterého se útlum nedotkl,“ říká za společnost Jan Koubík. Nabízet zákazníkům nové bydlení za nejnižší možné ceny v regionu chce Bemett i nadále. Žádné speciální akce však nepřipravuje. Jednoduše proto, že se jeho nemovitosti prodávají. “V současnosti zaznamenáváme takový zájem o naše projekty, že některé musíme urychlovat a dáváme je do prodeje dříve, než jsme plánovali, abychom uspokojili poptávku,“ uzavírá Koubík.
Jitka Vrbová