Virtuální realita pomáhá developerům odladit projekty a nabídnout nájemcům nejlepší možné řešení prostoru
Co nejvíce zefektivnit projektový proces a nabídnout klientům a obchodníkům co nejlepší prostory pro obchody a služby – to by chtěl každý developer. Ovšem dosáhnout toho je někdy složité, zvláště když potřebujete schválený projekt a potom teprve hledáte zájemce o jednotlivé prostory. Vše nyní developerům usnadňuje stále populárnější virtuální realita.
Jako první developer v Česku začala virtuální realitu využívat Skanska pro prodej nových bytů. Každý si tak může byt prohlédnout ještě před jeho zakoupením. Díky moderní technologii a za pomoci speciálních 3D brýlí si vybrané byty projde zájemce místnost po místnosti. Může se tak lépe rozhodnout, jaké dispozice nejlépe odpovídají jeho potřebám.
Navíc, jednoduchým ovládáním může změnit například dekor podlah, obkladů či typ dveří. Snadněji si tak vybere, které nabízené vybavení je pro něj to pravé. Virtuální prohlídky lze vyzkoušet i z pohodlí vašeho domova, pokud si klient pořídí ve Skanska Home vlastní cardboardové brýle s QR kódem, po jehož načtení může prohlížet byty ve virtuální realitě i z mobilního telefonu.
Podobným směrem se vydala i realitní společnost Maxima Reality, která nedávno oznámila oficiální partnerství se Somnium Space, platformou virtuální reality. Společně chtějí široké veřejnosti nabídnout několik oficiálních služeb. Konkrétně bude Maxima v Somnium Space pronajímat parcely a poskytovat profesionální architektonické služby pro majitele pozemků. Zároveň se na ni mohou lidé obrátit, pokud budou potřebovat klasické makléřské služby. Těmi bude Maxima propojovat prémiové kupující a prodávající uživatele.
Mnoha investorům, architektům a designerům pomáhá veřejně prezentovat budovy prostřednictvím jedinečné kombinace technologie virtuální reality, vlastní softwarové platformy a největší haly pro virtuální realitu na světě společnost Virtuplex.
Znázornit všechny detaily architektonického návrhu je často obtížné, zvláště u velkých budov. Mnohdy ani vizualizace 3D modelů neposkytnou ty správné informace pro finální rozhodnutí investora. A právě virtuální realita umožňuje projít si stavbu ještě před zahájením vlastní realizace, vidět zmenšený projekt v kontextu okolí, a také prezentovat budovy klientům nebo nájemcům.
Takto díky virtuální realitě ušetřila společnost Amádeus Real, vlastník OD Máj v Praze, mnoho času a peněz, které by jinak musela investovat do případných stavebních úprav. Společnost po úvodní schůzce propojila operátory Virtuplexu se svými architekty, kteří dodali potřebná data k převodu do virtuální reality. Poté si vedení společnosti prošlo ve virtualizovaném obchodním domě zhruba 17 000 m2 plochy v 11 patrech Máje.
S architekty a projektanty se od té doby do Virtuplexu pravidelně vraceli. Měli možnost prohlédnout si dispoziční řešení všech prostor a rozhodnout se pro dílčí úpravy v projektu, které obratem zanesli do návrhu rekonstrukce tak, aby vyladili jeho přestavbu k dokonalosti ještě před tím, než skutečně začala. Také všichni budoucí nájemníci měli možnost vyladit si svou obchodní jednotku podle svých představ.
Podobný proces čeká nyní i projekt multifunkční Galerie Pernerka v Pardubicích, kterou chce začít stavět již koncem letošního roku developerská společnost Redstone Real Estate. Kvůli komplexnosti a velikosti centra bylo pro společnost a pro architektonické studio Chapman Taylor, které pro ni projekt navrhuje, poměrně náročné odladit dispoziční řešení jednotlivých částí budovy.
Proto se developer rozhodl navázat spolupráci s Virtuplexem, který klíčové části Galerie Perneka převedl do virtuální reality ve velikosti 1:1, aby si developer i architekti mohli "projít" celý projekt a poté se rozhodnout pro případné úpravy. Nyní již mohou nabízet jednotlivé prostory potenciálním nájemníkům, aniž ti by museli kamkoli jít. Vše díky cloudové platformě, k níž stačí speciální kufr s výkonným počítačem a VR brýlemi. Zájemci tak mohou okamžitě vstoupit do projektu odkudkoliv a kdykoliv a navnímat prostor, který si hodlají pronajmout.
Virtuální realita byla dosud vnímána jako zajímavá nadstavba spojená s volnočasovými aktivitami a herními platfotmami. Přitom je možné ji v mnoha profesích, i v realitní a developerské, využívat jako velmi efektivní a účinný nástroj nejen pro zpětnou vazbu a optimalizaci projektu, ale i pro jeho marketing.
Související články
Virtuální prohlídku nemovitosti lze spojit s virtuálním homestagingem
Nabízet nemovitost bez virtuální prohlídky je zbytečné plýtvání časem prodávajícího a kupujícího. To, co v posledních dvou letech během pandemie vzniklo takřka z nutnosti, se dnes stává vyhledávaným…
realitní zpravodaj
27. 9. 2022
Video prohlídky a 3D skenování nemovitostí se staly hitem
Doba, kdy zájemci o nové bydlení obcházeli vývěsky s nabídkami nemovitostí realitních kanceláří je dávno pryč. Teď stačí, aby byli lidé on-line a ihned mají přehlednou nabídku nemovitostí k prodeji…
realitní zpravodaj
5. 11. 2020
Virtuální prohlídka nemovitosti zvyšuje šanci na úspěšný prodej
Smyslem virtuální prohlídky je nabídnout potenciálnímu kupujícímu něco více, než jen několik fotografií a slovní popis nemovitosti. Zájemce si může prohlédnout nemovitost i její okolí doslova ze…
realitní zpravodaj
26. 5. 2020
Výběr nového bydlení za pomoci virtuální reality
11.4.2019 - V dnešní době, kdy se moderní technologie rozvíjejí raketovým tempem a jsou neoddělitelnou součástí našeho každodenního života, nemůže zaostávat ani prodej nemovitostí. Developeři a…
realitní zpravodaj
11. 4. 2019