Virtuální prohlídka nemovitosti zvyšuje šanci na úspěšný prodej
Virtuální prohlídka nemovitosti byla do nedávna spíše výjimkou. V posledních měsících její význam vzrůstá. Je to totiž skvělý nástroj, jak si nemovitost prohlédnout na dálku. Výhod virtuální prohlídky je však podstatně více.
Smyslem virtuální prohlídky je nabídnout potenciálnímu kupujícímu něco více, než jen několik fotografií a slovní popis nemovitosti. Zájemce si může prohlédnout nemovitost i její okolí doslova ze všech stran. A to přímo ze svého domova, z počítače či mobilu. Pokud si pak vybere nemovitost k osobní návštěvě, přijde již seznámen s prostorovým uspořádáním a vybavením. Bude mít zároveň bližší informace o okolí. O tom, co je vidět z okna, jak vypadá zahrada, případně co je třeba v nemovitosti změnit a vylepšit.
Větší šance na dobrý obchod
Virtuální prohlídky se uplatní jak v bytě, tak v domě či ve větší atypické nemovitosti. Můžete dát sebevíc fotografií a podrobný plánek, ale představa o celé nemovitosti nebude dokonalá. Výhodu má i pro prodávající, kteří v nemovitosti bydlí. Každá prohlídka bytu omezuje do určité míry rodinný život a pro někoho může být nepříjemným zásahem do soukromí. Takhle jich bude méně.
Mohlo by se zdát, že virtuální prohlídky jsou oblíbené pouze u luxusních nemovitostí. Proč ji tedy pořizovat u takové, která není v dobrém stavu? Právě zde to však má smysl. Kupující mohou získat mylnou představu o stavu nemovitosti a pak budou na místě zklamáni. Časové ztráty při hledání ideální reality jsou nemalé. A proto i kupující mají zájem seznámit se předem co nejpodrobněji s nemovitostí.
A tak díky virtuální prohlídce přijdou na tu reálnou již jen vážní zájemci. Počet prohlídek se sníží, aniž by se zhoršily vyhlídky na dobrý prodej. Naopak. Prodávající ani makléř nebude ztrácet čas s těmi, kteří by nemovitost stejně nekoupili.
Jak se virtuální prohlídka vytváří
Virtuální prohlídku zajišťuje již dnes mnoho realitních makléřů ve spolupráci s odborníky v oblasti informačních technologií. Nemovitost a její okolí, které má být součástí prohlídky, se natočí, resp. naskenuje, speciální 3D kamerou. Ve studiu pak technik z natočeného materiálu vytvoří jak plánek celého prostoru, tak v podstatě malý film, do něhož bude moci sledující "vstoupit" prostřednictvím svého počítače či mobilu.
Prohlídka ze všech stran
Při prohlížení v počítači či mobilu se divák stává návštěvníkem nemovitosti. Jednotlivé místnosti může prohlédnout ze všech stran a úhlů. Stačí kliknutí a může se různě posouvat, přibližovat či oddalovat objekty a místnosti. Procházet je sem a tam, vracet se, zjišťovat, kam vedou které dveře a z kterého okna je pěkná vyhlídka.
Virtuální prohlídka může obsahovat nejen interiér, ale také exteriér domu, zahradu, nádvoří, uliční úroveň, či širší okolí resortu, městské části, obce a její vybavení. Další specialitou je možnost použití 3D brýlí. Najednou se ocitnete v prohlíženém prostoru a můžete procházet jednotlivými místnostmi. Prohlídka také nabídne půdorysy jednotlivých místností a jejich rozměry. Prohlížející si může libovolný prostor, kout či skříň také prostě změřit. Stačí kliknout na příslušné tlačítko a již je k dispozici virtuální "metr".
Virtuální prohlídkou můžete výrazně zvýšit prodejní potenciál nemovitosti. Na tu skutečnou, reálnou prohlídku totiž přijdou lidé, kterým se vaše nemovitost líbí a přemýšlejí o její koupi. To znamená pro všechny strany úsporu času a zvýšení šancí na dobrý obchod.
Zaujalo vás téma? Doporučujeme:
Výběr nového bydlení za pomoci virtuální reality
Zaujalo vás téma? Doporučujeme:
Revoluční prezentace nemovitostí slaví úspěchy nejen v ČR
Zaujalo vás téma? Doporučujeme:
Virtuální prohlídky jako efektivní médium pro realitní činnost
Zaujalo vás téma? Doporučujeme:
Virtuální prohlídky - budoucnost realitního prodeje