Virtuální prohlídku nemovitosti lze spojit s virtuálním homestagingem

realitní zpravodaj

27. 9. 2022

Nabízet nemovitost bez virtuální prohlídky je zbytečné plýtvání časem prodávajícího a kupujícího. To, co v posledních dvou letech během pandemie vzniklo takřka z nutnosti, se dnes stává vyhledávaným marketingovým nástrojem, který dokáže lépe prezentovat jakoukoli nemovitost. Dokonce i tak, že vypadá podstatně lépe než ve skutečnosti.

Nabízet nemovitost bez virtuální prohlídky je zbytečné plýtvání časem prodávajícího a kupujícího. To, co v posledních dvou letech během pandemie vzniklo takřka z nutnosti, se dnes stává vyhledávaným marketingovým nástrojem, který dokáže lépe prezentovat jakoukoli nemovitost. Dokonce i tak, že vypadá podstatně lépe než ve skutečnosti.

Pro developery nezbytnost, u prodávajících výhoda
Zvláště developerské společnosti si oblíbily formu virtuální prezentace bytů, ale i kanceláří či obchodů, jak vyplynulo z průzkumu ČTK mezi developery. Klient si dokáže mnohem lépe představit možnosti, které nabízený prostor skýtá, než když mu prodejce předloží pouhé plánky, nebo několik fotografií s vizualizací. Přitom virtuální prohlídku může potenciální zákazník absolvovat z vlastního domova nebo u některých developerů v jejich virtuálním centru s použitím 3D brýlí. Může procházet bytem, kancelářemi, prohlížet si nemovitost z venku, a naopak okolí z okna nemovitosti. Profesionálně zpracovaná virtuální prohlídka dokonce umožňuje měnit denní dobu, takže zájemce vidí, kdy do kterého pokoje svítí slunce a jak je byt přirozeně osvětlený.

Bydlíte v bytě, který prodáváte? Virtuální homestaging pomůže
S rozvojem a dostupností vizualizačních softwarů přicházejí realitní kanceláře k prodávajícím s nabídkou virtuálního homestagingu, jehož cílem je umožnit zájemci pohled na opravenou a zařízenou nemovitost, odprezentovat možnosti prodávaného prostoru a motivovat jej k fyzické prohlídce. Tato forma prezentace nemovitosti může být více než výhodná.

Fyzické prohlídky v zabydleném bytě zaberou spoustu času, nemluvě o stálém úklidu osobních věcí, aby byt vypadal co nejlépe. Je pochopitelné, že každá rodina má své zvyklosti, svá pravidla. Ne vždy je čerstvě vymalováno, a sedací souprava už také není nejnovější. A když se chcete stěhovat, přece nebudete měnit koberce… Navíc, boty z předsíně uklidíte, ale před každou prohlídkou uklízet spoustu drobností a osobních věcí je náročné. Ovšem pokud se bude byt nabízet včetně virtuálního homestagingu, do skutečného bytu se pak dostane jen pár opravdu vážných zájemců. Přitom tato forma prezentace zájemci ukáže potenciál celého prostoru.

Způsobů, jak toho dosáhnout, je několik. Nejjednodušší je fotomontáž. Ta je ale vhodná spíše pro prázdné nemovitosti. V těchto případech by se sice mohl využít klasický homestaging na místě, ale tím virtuální šetří čas. Postupuje se tak, že se nemovitost vyfotografuje, a to jak celek, tak jednotlivé místnosti, a samozřejmě pečlivě zaměří. Do prostor potom počítačový odborník vsadí virtuální nábytek. Ale může také interiér v různých koutech osvětlit, místo spadaného listí v zahradě ozelenit plochu trávníkem, nebo třeba v horské chalupě navodit zimní atmosféru.  

Pokud je nemovitost zabydlená, nevyklizená, či je její stav před rekonstrukcí, nabízí se zpracování kompletní vizualizace. Ze zaměřeného prostoru grafici vytvoří kompletní 3D model, dodají materiály i osvětlení a vytvoří počítačově návrhy interiérů. A potenciální zájemce vidí nemovitost tak, jak by mohla v budoucnu vypadat.

Přitom na rozdíl od reálného homestagingu, kdy je nezbytné, aby dekoratéři pracovali přímo v nemovitosti, stačí pořídit plánek a vše vyfotografovat. Po pořízení fotografií pak odborníci vše dokončí ve svém studiu a neruší soukromí prodávajícího.

Poté, co zájemce zhlédne nemovitost formou virtuální prohlídky, mnohem lépe se rozhodne, zda ji chce fyzicky vidět, nebo zda hledá něco jiného. A navíc si potenciální kupující dokáže mnohem lépe představit možné budoucí využití, což může přispět k tomu, že bude respektovat nabízenou cenu nemovitosti.

Virtuální homestaging nemusí sloužit jen pro prodej nemovitosti. Jeho prostřednictvím je možné vizualizovat jakýkoliv prostor do toho nejmenšího detailu. Proto může být vhodný například i tehdy, pokud se chystáte na rekonstrukci své nemovitosti.

Související články

Proč bývá lepší využít služeb realitního makléře?

Marketing, právo, finance Realitní zprostředkovatel je jako pět v jednom. Možná ještě víc. Když vezmeme prodej domu od startu do cíle, znamená to dům sám nebo ve spolupráci s prodávajícím vhodně…

realitní zpravodaj

11. 10. 2021

Uklizená nemovitost se prodává lépe a za vyšší cenu

Rodinný dům je takový trochu slepenec ve stráni. Majitel se jej kdysi snažil renovovat, avšak renovaci nedokončil. Vzhledem k tomu, že se o něj již několik let nikdo nestará, zůstal prázdný, ale ne…

realitní zpravodaj

26. 6. 2020

Homestaging se vyplatí i v zimních měsících

10.1.2020 - Obchod s nemovitostmi se nezastaví v žádném ročním období. Pokud chystáte prodej nemovitosti v zimě, nezanedbejte homestaging. I prázdný dům může lákat nové majitele, nabídnout jim nové…

realitní zpravodaj

10. 1. 2020

Prodáváte nemovitost? Využijte home staging!

12.5.2014 - Home staging vznikl v USA v 80. letech minulého století. Díky svému kladnému vlivu na prodej/pronájem bytu (domu či komerčních prostor) si získal velkou oblibu po celém světě. Majitelé…

realitní zpravodaj

11. 5. 2014

Nemovitosti v nabídce

ulice Na Neklance, Praha
20 000 Kč/měsíc
pronájem
pronájem
Obsahuje 3D prohlídku
ulice náměstí Svobody, Šternberk
15 000 Kč/měsíc
pronájem
pronájem
ulice Ke Krči, Praha 4
27 500 Kč/měsíc
pronájem
pronájem
Copyright © 2006–2024 EuroNet Media s.r.o. | www.realitycechy.czZpracování osobních údajůNastavení souhlasu s cookies