Plánujete-li otevřít kamenný obchod, vybírejte pečlivě vhodnou lokalitu

realitní zpravodaj

9. 1. 2023

Vaříte skvělé paštiky, pletete svetry, vyrábíte hračky, pochoutky pro mazlíčky nebo originální šperky? A vaši přátelé a známí vám mohou ruce utrhnout. Možná si myslíte, že nastal čas otevřít si kamenný obchod. Proč ne? Cesta ke kamennému obchodu však není jednoduchá a je třeba respektovat mnoho pravidel, aby vaše nadšení a s ním i vaše investice, neroztály jako loňský sníh. Lokalita ovlivní úspěch vašeho obchodu.

Správná lokalita je základem úspěchu. Určitě není dobré otevírat obchod před podrobným průzkumem dané lokality. Záleží na tom, komu je obchod určen. Cílová skupina nesmí být malá. Rozhoduje, zda do obchodu budou chodit více ženy, muži, rodiče s dětmi či senioři. Kolik takových osob žije v okolí lokality, kterou si chcete pro své obchodování zvolit, zjistíte například na Českém statistickém úřadě, který na svých webových stránkách zveřejňuje demografické údaje o jednotlivých městech a obcích, včetně stavu obyvatel, jejich věku, narození, úmrtí či stěhování.

Ovšem daleko lepší je samozřejmě prozkoumat danou lokalitu osobně. Mnoho informací může poskytnout kvalitní realitní makléř. Pokud si zvolíte pro hledání dobrého místa pro obchod takového, který zná místní poměry, můžete se dozvědět mnoho zajímavého nejen o obyvatelstvu, ale také o možné konkurenci.

To je druhý fakt, kterému je třeba věnovat před pronájmem či koupí nemovitosti pro otevření obchodu velkou pozornost. Pokud jsou v ulici tři obchody s květinami, uživí se také čtvrtý? Co jiného můžete přinést ve své nabídce, než mají ty již zavedené? Podrobný průzkum dané lokality a marketingový plán byste měli provést ještě před tím, než podepíšete nájemní, nebo dokonce kupní smlouvu.

Plánujete-li otevřít kamenný obchod

Obchod potřebuje správné prostory

Leckde se pro účely obchodu nabízejí prostory, které nejsou pro danou činnost nejvhodnější. Vchod domem, běžná okna jako do bytu, to by nemělo být. Správný obchod potřebuje být v přízemí, mít velké výlohy, dostatečně velkou hlavní místnost, ale také dostatečné skladovací prostory a dobrý přístup do nich. Je třeba si zodpovědět také na mnoho dalších provozních otázek.

Jak budete dopravovat zboží do prodejny. Přes hlavní vstup, nebo má obchod další vchod, určený pro personál a zásobování? Kde a jak budete zboží skladovat? Je třeba mít v zázemí kancelář pro administrativu? Kolik zaměstnanců v budoucnu plánujete? Pokud více, bude třeba pro ně zvláštní šatna? Zvláště pro prodejny potravin tyto zásady upravují hygienické předpisy, které nelze obejít.

Pozor na kolaudaci

Při prohlídce vybraných prostor je třeba si ověřit, k čemu jsou prostory zkolaudované. Pokud jsou například zkolaudované jako prodejna oděvů, nebudou se hodit pro prodej potravin nebo pro cukrárnu. Stejné to je v případě, že v daném místě byly v minulosti třeba kanceláře. Také kolaudační výměr by vám měl realitní makléř nebo dosavadní majitel předložit při prohlídce prostor.

Pokud nejsou prostory zkolaudované k danému záměru, bude třeba zjistit na stavebním úřadě, zda a za jakých podmínek bude možné provést rekolaudaci. V případě, že půjde o pronájem, je třeba to projednat s majitelem nemovitosti. Podobné to je s vyřešením požární bezpečnosti, zpracování požárního a evakuačního plánu, dodržením hygienických norem, osvětlení, odvoz odpadu a mnoho dalšího.

Rozhodli jste se a otevíráte? Dejte o sobě vědět

Pokud vstupujete se svým obchodem do dané lokality, musíte o sobě dát včas vědět. Jak se za zavřenými dveřmi obchodu něco děje, staví, zásobuje, lidé jsou přirozeně zvědaví. Nakukují dovnitř a zajímá je, co zde budou mít za novou službu. A to je ideální možnost, jak získat první zákazníky. Nechte vyrobit pěkné reklamní plakáty, které budou říkat, co a kdy se zde otevře. Polepte jimi zatím nefunkční výlohy, vyrobte si webové stránky, zadejte adresu obchodu do aplikace Google mapy, přidejte informace na sociální sítě. Na konkrétní datum a čas otevření prodejny si připravte dárky pro první zákazníky. A pak se jen musíte starat, aby se stále vraceli.

Otevření kamenné prodejny je snem mnoha provozovatelů malých e-shopů. Najít vhodnou lokalitu a prodejnu skutečně úspěšně rozběhnout je finančně velmi náročné a je třeba před takovým rozhodnutím zvážit veškerá pro a proti.

Související články

Proč je lokalita tak důležitým faktorem ke stanovení správné ceny nemovitosti?

Pražský Karlín byl před dvaceti lety šedivou nevábnou čtvrtí, plnou starých továrních hal a nefunkčních průmyslových budov. K bydlení novou generaci právě nelákal. Velkou změnu uspíšily povodně v…

realitní zpravodaj

22. 6. 2021

Jak vybrat ideální nemovitost pro malé podnikání

Když pečete, vaříte, prodáváte Provozovna, v níž chcete prodávat zboží denní potřeby, jako je pečivo, oblečení, obuv a podobné, bude vyžadovat přímý vstup z ulice. Nejlepší je samozřejmě vstup…

realitní zpravodaj

10. 6. 2021

Jak financovat nemovitost určenou k podnikání

Mnoho malých podnikatelů a živnostníků vykonává svou podnikatelskou činnost ve svých nemovitostech, v bytech či rodinných domcích či na pozemcích, které zároveň užívá celá rodina. Pokud si však chce…

realitní zpravodaj

24. 2. 2021

Co vše může ovlivnit čistý výnos nemovitosti

V procesu nákupu investiční nemovitosti a stanovení její skutečné ceny hraje její využití podstatnou roli. Předpokladem je samozřejmě řádné zanesení nemovitosti v katastru a její zkolaudování dle…

realitní zpravodaj

16. 11. 2020

Při prodeji restaurace je klíčová lokalita a návratnost do 10 let

10.5.2017 - Komerční nemovitosti mají svým provozovatelům v prvé řadě sloužit jako prostředek rozvoje podnikání a tvorby zisku. Jednou z možných oblastí investic jsou ty, které pokrývají základní…

realitní zpravodaj

10. 5. 2017

Copyright © 2006–2024 EuroNet Media s.r.o. | www.realitycechy.czZpracování osobních údajůNastavení souhlasu s cookies