Reference víc než reklama
18.7.2013 - Před ekonomickou recesí byla v realitních kancelářích rozhodující především nabídka nemovitostí. S postupným poklesem poptávky po nemovitostech se ovšem začaly zvedat nároky nejen prodávajících, ale také kupujících na služby realitních makléřů.
Nemovitost samotná zůstala hlavní částí obchodu, ale v nabídkách realitních portálů je aktuálně tak velké množství nemovitostí, že si mohou zájemci velmi pečlivě vybírat i samotné realitní kanceláře. Pokud přijde zájemce na prohlídku vybraného domu, bytu, pozemku či komerčních prostor a není spokojen se službami realitního makléře, tak by neměl mít příliš velký problém najít obdobnou nemovitosti u konkurenční kanceláře.
Mnoho realitních makléřů si je této skutečnosti velmi dobře vědoma a tak se snaží o co nejlepší klientský servis. Nemusí jít jen o samotné vystupování a seznámení klienta s danou nemovitostí, ale také o umění doporučit také nemovitosti jiných realitních makléřů své či konkurenční realitní kanceláře, pokud zrovna není v nabídce přesně to, co klient poptává.
Mnoho realitních profesionálů dlouhodobě spolupracuje s konkurencí a to i za cenu, že nebudou mít z obchodu původní výši provize. Pokud je ovšem klient spokojený, tak existuje velká pravděpodobnost, že se časem na daného makléře opět obrátí.
Realitní trh je stejně jako jakékoliv další odvětví hlavně o lidech. A s přibývající náročnosti klientů bude potřeba této výzvě čelit a přizpůsobovat se. Klient si po čase možná ani nebude pamatovat název realitní kanceláře, která se o prodej či pronájem jeho nemovitosti starala, ale chování a servis realitního makléře si bude pamatovat hodně dlouho. Jednou z nejdůležitějších částí realitní kanceláře jsou právě její lidé. Lidé, bez kterých by se trh s realitami neobešel.