Inzerce nemovitostí v tisku – základní výhody a nevýhody
26.2.2008 - Tisk se začal využívat ke komerčním účelům již v první polovině 19. století, kdy nastoupil ve Spojených státech "zlatý věk" reklamy. Začaly se používat nové prostředky, jimiž se oslovovaly celé masy - inzertní listy, laciné reklamní noviny a první ilustrované plakáty, jejichž výroba souvisí s vynálezem litografie. K nám se dostaly komerční magazíny až o několik let později. I přesto ale můžeme považovat inzerci v tisku za tradiční.
Tištěná inzerce se jeví stále jako velmi výhodná zejména pro ty, kteří nemají k dispozici jiný zdroj čerpání informací týkající se nemovitostí, např. internet. V tištěné inzerci zaměřené na reality nalezneme zpravidla zakázky realitních kancelářích rozdělených do jednotlivých bloků. Můžeme si tak udělat obrázek o velikosti dané realitní kanceláře a jejich nabídkách. Tradice tištěné inzerce je stále považována za jednu z jejich největších výhod.
Za negativa tištěné inzerce se dá považovat složitost vyhledávání (hledáte-li konkrétní nemovitosti, např. byt 3+1 v Praze-Dejvicích, tak si většinou musíte projít všechny inzeráty jednotlivých realitních kanceláří a zdlouhavě sledovat každý z inzerátů než naleznete ten, který vás zajímá). Výjimkou tvoří inzertní noviny obsahující řádkovou inzerci. Ta je zpravidla rozdělena do jednotlivých sekcí (rodinné domy, pozemky, byty 1+1, byty 2+1 atd.).
Jako další nevýhodu tištěné inzerce mnozí uvádí neaktuálnost prezentovaných nemovitostí (cyklus: zaslání inzerátu do redakce, uzávěrka, korektura, tisk, distribuce… může mnohdy trvat až 2 týdny. To může mít za následek, že potencionální klient sice nalezne v tištěné inzerci nemovitost, o kterou má zájem, ale po dotazu na příslušnou realitní kancelář zjistí, že je daná zakázka již rezervována nebo prodána).
Třetí nepříjemností tištěné inzerce může být nutnost zaplatit za příslušný časopis či noviny finanční hotovost.
Inzerce v tisku je mnohdy pro samotné inzerenty velmi drahá a proto se snaží využívat každý milimetr čtverečný na maximum a tak velmi často převyšuje počet inzerátů jejich kvalitu. Setkat se tak můžeme s inzeráty obsahující pouze jednu fotografii nabízené nemovitosti a text zkrácený na dvě až tři věty. Tyto informace ovšem nemohou leckdy zájemci stačit a ten se tak snaží čerpat údaje o dané zakázce i jinde.
I přes své zápory tištěná inzerce pravděpodobně nikdy nevymizí a vždy bude jedním z důležitých zdrojů čerpání informací. Je ale otázkou času jak v budoucnosti obstojí s moderními technologiemi…
výhody inzerce v tisku nevýhody inzerce v tisku
- zažitá tradice - složitost hledání konkrétních typů nemovitostí
- možnost „odnést“ si daný inzerát - nutnost zaplatit za magazín (neplatí u všech)
- mnohdy prezentace již neaktuálních inzerátů
- finanční náročnost pro inzerenty
- limitovaná velikost jednotlivých nabídek
Doporučujeme také
Inzerce nemovitostí - tisk vs. internet
Inzerce nemovitostí na internetu – základní výhody a nevýhody
, EuroNet Media s.r.o.