Inzertní realitní servery
26.2.2008 - Stejně rychle, jak se začaly navyšovat počty uživatelů internetu, se začal zvyšovat i počet vznikajících realitních serverů, na kterých je možné jednotlivé inzeráty nemovitostí najít. Inzertních realitních serverů je však mnohem více než realitních tištěných magazínů a tak vyvstává otázka jak zvolit ten správný. Realitní server je totiž mnohdy jediné pojítko mezi kupujícím a realitní kanceláří. Proto je důležité, aby realitní server, na kterém budete třeba i vy hledat svoji vysněnou nemovitosti, nebyl jen ztrátou času.
Pokusili jsem se sestavit 11 základních parametrů, jak vybrat ten správný realitní server.
1. Realitní server byl měl být nezávislý. Často se stává že „rádoby“ realitní server provozuje realitní kancelář, která v něm vybízí návštěvníky stránek k inzerci vlastních nemovitostí.
2. Realitní server by měl mít minimálně 20-25.tis. nabídek k prodeji či pronájmu, tak aby byl zaručen patřičný výběr nemovitostí.
3. Realitní server by měl nabízet i údaje informačního charakteru (kontakty na hypoteční banky, katastrální úřady, pojišťovny, odhadce nemovitostí atd.)
4. Realitní server by měl nabízet kontakty na inzerenty (realitní kanceláře) se všemi údaji (název realitní kanceláře, telefonní spojení, mobil, email, odkaz na www stránky atd.)
5. Realitní server by měl být profesionálně zpracován a mít online technickou podporu
6. Realitní server by měl by měl umožňovat zobrazovat u jednotlivých nabídek informace o realitním makléři, který má danou nemovitost na starosti. A to nejen s jménem a telefonním číslem, ale i s kontaktem na emailovou adresu a fotografií.
7. Realitní server by měl být snadno vyhledatelný na internetu a mít značnou marketingovou podporu.
8. Realitní server by měl mít intuitivní vyhledávání s možností vkládání konkrétních poptávek.
9. Realitní server by neměl skrývat údaje o počtu inzerujících realitních kancelářích a celkovém počtu prezentovaných nemovitostí.
10. Realitní server by měl být schopen pružně reagovat na přání klientů
11. Realitní server by měl umět komunikovat s exportními programy, jenž využívají realitní kanceláře
Doporučujeme také
Inzerce nemovitostí - tisk vs. internet
Zájem o inzerci na realitních portálech nabírá na síle
Inzerce nemovitostí v tisku - základní výhody a nevýhody
Inzerce nemovitostí na internetu – základní výhody a nevýhody