Jak nejefektněji prezentovat nemovitost?
7.9.2016 - Při prodeji nemovitosti si majitel většinou přeje rychlý a výnosný obchod. Při zpracování prezentace však nejde ani tak o rychlost, jako spíše o preciznost. První dojem hraje velkou roli a nevhodně zpracovaný inzerát může výrazně snížit výslednou cenu.
Nejprve by se měl prodávající sám sebe zeptat, zda na prezentaci nemovitosti stačí sám. Pokud za vidinou ušetřených peněz nabízený majetek nafotí nekvalitním fotoaparátem, či starým mobilním telefonem, vloží záměrně vysokou cenu s myšlenkou na její případné pozdější snížení, pravděpodobně si jeho jednání vybere svou daň. Jestli se majitel nemovitosti dlouhodobě nezajímá o realitní obchody, měl by využít služeb realitní kanceláře.
První dojem je při prodeji nemovitosti často nejdůležitější. Fotografie u nabídky by měly mít vždy odpovídající kvalitu. Kromě zpracování je také potřeba dbát na obsah. Pokud bude např. vyfocený pokoj plný poházeného prádla, pravděpodobně nevzbudí v potencionálním zájemci pozitivní dojem. Prostory by měly být uklizené a neustále připraveny na prohlídku. Úspěšnost prezentace může pozitivně ovlivnit také služba home staging.
Nabídku tvoří nejen fotografie a cena, ale také popis nemovitosti. Zde platí, čím více informací je uvedeno, tím důvěryhodněji působí inzerát na zájemce. Nejde o samotnou délku textu, ale zveřejněné informace by měly odpovědět na většinu otázek, které zájemci nejčastěji pokládají. Inzerát by neměl obsahovat žádné nepravdivé informace. Pokud prodávající jednou ztratí důvěru, jen těžko ji získá zpět.
Častou chybou při sestavování nabídky nezkušenými prodávajícími, se stává nadsazení ceny. Je sice pravda, že kupní cena se dá snížit vždy, avšak snižování ceny zájemci rychle zaregistrují a nabídka tak ztrácí na důvěryhodnosti. Ještě snad horším případem jsou odlišné ceny na různých webových stránkách. Někdy prodávající unáhleně nechá nabízet nemovitost různými realitními kancelářemi bez jejich prověření. Neseriózní makléři často hýbou cenou dle své úvahy nebo se uvedená kupní cena různí dle výše provize. Tato různorodá forma prezentace nemovitosti může opět vést k negativnímu vlivu na zájemce. Dobré je tedy svěřit nemovitost pouze jedné realitní kanceláři. Prodávající tak budeme mít plnou kontrolu nad prodejem své nemovitostí.
Pro nezkušeného prodejce zůstává nejvhodnější variantou svěřit prezentaci dobře vybranému odborníkovi. Realitní makléř má, stejně jako prodávající, vždy zájem na rychlém a výnosném prodeji. Jeho zkušenosti a profesionální práce k tomu mohou dopomoci.