Home Staging: Pomůže v prodeji nemovitosti?
15.7.2015 - První dojem je při výběru nemovitosti mnohdy klíčový. Zejména pokud kupec vybírá byt či dům, kde chce strávit část života. Většina majitelů osloví realitní kancelář, která pomůže s kvalitní prezentací. Dřív než přijde realitní makléř nafotit nemovitost k prodeji, je třeba se zamyslet, zda bude na fotografiích dostatečně atraktivní. Současná podoba místností zájemce v uvažování o koupi hodně ovlivní. Právě v přípravě interiéru pro zvýšení úspěšnosti prodeje může pomoct Home Staging.
Cílem Home Stagingu je zvýšit atraktivitu nemovitosti a podpořit tak co nejvýnosnější prodej. Tato služba pomáhá majitelům připravit prostory tak, aby potencionálního kupce zaujaly na první pohled a zároveň nebudily pocit domova někoho jiného. Home Staging nijak nesupluje případnou nutnost rekonstrukce. Nejde ani o bytové návrhářství. Hlavním cílem je mnohdy jen malými změnami přimět zájemce, aby viděl prostor, který se mu opravdu nabízí.
Ačkoliv je Home Staging poměrně novou službou, poskytuje ji v České republice již několik firem. Často je využívána ve spolupráci s realitními kancelářemi. Někdy stačí jen pár malých zásahů, bez větších finančních investic. Vše záleží, jak se majitel dohodne při osobní schůzce s konzultantem. Ten by měl navrhnout změny pro zvýšení atraktivity nabízené reality a připravit cenový odhad. Tato příprava je pak cenným základem pro další práci realitního makléře. Pokud někteří majitelé považují přípravu domu či bytu prostřednictvím Home Stagingu za zbytečnou, musí si uvědomit, že jde o investici do úspěšnějšího prodeje.