Jak ušetřit při prodeji nemovitosti v roce 2015?
22.12.2014 - U prodávajících je patrný větší zájem o služby realitní kanceláře, neboť prodej bytu/domu vyžaduje v dnešní době výrazně víc, než si dát inzerát na bezplatný realitní server a čekat, že se zájemci sami pohrnou. Od ledna letošního roku tomu navíc přispívá nový občanský zákoník, který přinesl celou řadu změn. V nich se člověk prodávající nemovitost jednou za pár let jen poměrně těžko orientuje.
Doporučuje se zvážit výběr renomované realitní kanceláře. "Je vidět, že si jsou klienti mnohem více vědomi důležitosti výběru solidní kanceláře, proto se více ptají na reference, průběh celého obchodu, co je to bude stát a co přesně je obsahem služeb, jaké mají garance bezproblémového obchodu atd.," uvádí Zdeněk Pouba, jednatel RE/MAX Reality Servis Opava.
Na provizi by měli klienti nahlížet jako na investici, která se jim vrátí tím, že celá transakce proběhne bez problému, tzn. kvalitní služba ušetří čas i peníze. Při prodeji makléř aktivně hledá zájemce o koupi, navíc dohlíží na to, aby byly finanční prostředky klienta v bezpečí a aby se během prohlídek, kdy mají do nemovitosti přístup cizí lidé, nic neztratilo. Komplexní služba zahrnuje i přípravu potřebných dokumentů, o jejichž správnosti se radí s právními zástupci. Kompletní článek naleznete v aktuálním vydání našeho realitního magazínu, který si můžete nyní zde bezplatně přečíst.