Realitní kanceláře: Kvalita služeb samozřejmostí
24.10.2014 - Doba, kdy stačilo seznámit kupujícího s prodávajícím a předat klíče od nemovitosti, je už dávno za námi. Realitní profesionálové se v současnosti předhání nejen v rychlosti prodeje či realizaci pronájmu, ale také v nabídce poskytovaných služeb. Stěhování, sepsání formuláře k podání přiznání daně z nabití nemovitosti, vyhotovení průkazu energetické náročnosti budov, ale také zajištění úklidu, malování či stavebních úprav. Ano, i takové služby již poskytují vybrané realitní kanceláře.
Na prodej nemovitosti má vliv nejen dobře míněná rada, ale také konkrétní řešení daného problému. Samotnou rychlost prodeje může ovlivnit třeba jen pěkně posekaný trávník před domem či opravený výplň plotu. Ano, jde možná jen o detaily, jenže právě tyto maličkosti mají v době velké konkurence čím dál větší význam.
Již dlouho se hovoří o konsolidaci realitního trhu v České republice. Mnozí volají po realitním zákonu, který by určil pravidla, jak má trh s nemovitostmi fungovat. Opravdu to pomůže vyčistit trh od nekalých praktik některých kanceláří? Není to spíš otázka přístupu samotných makléřů? Ti, kteří svoji práci dělají svědomitě s cílem v maximální možné míře uspokojit přání klienta, tak budou činit pravděpodobně i v budoucnosti. Ti, kteří hledají právní kličky, se nejspíš nezmění ani po úpravě legislativy. Tak či tak, jedním z nejdůležitějších parametrů výběru realitní kanceláře budou i nadále reference jednotlivých realitních makléřů a s nimi spojená kvalita služeb.
V každém městě lze vybírat z desítek či stovek realitních kanceláří, a proto je velmi důležité mít kontakt na prověřeného realitního makléře nejlépe s mnohaletou zkušeností v realitní činnosti a znalosti daného prostředí. Pokud nemá budoucí prodívající ve svém okolí nikoho, kdo by ho mohl nasměrovat k prověřenému profesionálovi, tak mnohdy stačí vyžádat si ve vybrané realitní kanceláři seznam již realizovaných obchodních případů. Zkušení makléři si vedou evidenci svých obchodních případů a měli by být schopni ukázat obdobné nemovitosti, které v minulosti prodávali. Budoucí klient tak může získat informace nejen o objemu realizovaných případů daného makléře, ale také o cenách obdobných nemovitostí a možné délce prodeje.