Monika Russeggerová, RUSSEGGER REAL s.r.o.
Původně pracovala v rakouské stavební firmě, ale stále ji to táhlo k realitám. Rozhodla se tedy jít za hlasem svého srdce a začala pracovat jako realitní makléř v jedné brněnské realitní kanceláři. Po ukončení vysoké školy se rozhodla osamostatnit a založila vlastní společnost, která působí na trhu již 6 let. Takové byly začátky realitní kariéry Moniky Russeggerové, jednatelky RUSSEGGER REAL s.r.o.
Jak vzpomínáte na začátky realitní práce?
Začátky jak samotné makléřské praxe, tak i provozu firmy nebyly snadné, avšak celý život se řídím heslem, že pokud něco chci, tak pro to udělám vše, abych toho dosáhla, což se mně vyplácí. Nyní jsme již zavedenou firmou se stálou klientelou a práce máme spíše nad hlavu.
Neexistuje mnoho žen ve vedení realitních kanceláří. Cítíte v tomto směru nějakou výhodu? Stalo se někdy, že by Vám to dali někdy muži najevo?
Rozhodně musím konstatovat, že být ženou samo o sobě je výhodou a pokud žena na sobě pracuje, tak má právo stejně jako muži být úspěšnou v tom co dělá. Většina realitních obchodů je vyjednávána s muži, kteří jsou dosti často nekompromisní a domnívám se, že pokud jednají se ženou, tak velice rádi dávají najevo to, že jsou v něčem lepší. Já ale absolutně nemám problém v jednání s muži, spíše naopak. Pokud muž něco slíbí, tak tomu většinou tak je a toho si na mužích vážím.
Myslíte si, že realitní kancelář vedete zásadně jinak než je tomu u mužů? Jaký jste šéf?
Myslím si, že jsem makléřům vždy předávala a stále předávám hodně věcí, které jsem postupem let načerpala v realitním oboru a domnívám se, že mojí silnou stránkou je schopnost nadchnout klienta pro určitou nemovitost, umět mu vyřešit celý obchodní případ od začátku až do úspěšného konce včetně přípravy financování. Smyslem schůzek s klienty je vždy to, že klient odchází a ví přesně, jak bude jeho obchod realizován. Musí mít pocit, že makléři důvěřuje a že vše, co mu makléř sdělí, také provede. Největším strašákem klientů je to, že mají strach z nedůvěry v realitní makléře a tento pocit u mých klientů neznám.
Jako šéf žádám od lidí kolem sebe maximální znalost, úroveň vystupování a profesionality. Chci, aby moji makléři nabídli klientům perfektní servis na úrovni a aby se na společnost vždy nahlíželo jako na firmu, která umí, zná a dokáže vyřešit jak těžké obchody, tak i umí nachystat developerský projekt. Nemám ráda amatéry, kteří neodvedou precizní práci.
Existuje něco, co Vám při práci v realitách nejvíce vadí?
Jediné co mi vadí je, že pracovní dny jsou často bez konce. Telefony zvoní od rána do večera a prohlídky jsou každý den do pozdních hodin, takže zbývá málo času na jiné aktivity. Je to trošku úděl realitních makléřů za jejich krásné povolání. Jinak svoji práci miluji.
Jste brněnská realitní kancelář, jací jsou Brňané klienti?
Brňané jsou hodně náročná a nedůvěřivá klientela, která žádá maximum, mají však na to právo. Proto se pro ně snažíme udělat maximum, aby byli spokojeni. Brno je malé, takže pokud bychom jako firma nepracovali na úrovni, tak se klienti nevrátí a nedoporučí dále. Na tom si zakládáme, že se nám lidi vrací a že nás dále doporučují. Je to nejlepší reklama pro realitní kancelář.
Vzděláváte se nějakým způsobem v oboru a je to vůbec důležité?
Vzděláváme se a školíme pravidelně. Mojí snahou je informovat makléře o každé změně a novince na trhu. Každý týden se pravidelně školíme a prohlubujeme znalosti z praxe. Je to důležitou součástí práce v týmu.